Алексиначке вести - новости Алексинац
Претрага
cirilica | latinica

Реакција Томислава Брзаковића на коментаре

rss

13.11.2015. Томислав Брзаковић

Поводом коментара појединих читалаца Алексинац.нет, на прилог од 9.11.2015. Редак јубилеј ФК “Јастребац“ из Тешице, као аутор текста, изјављујем следеће:

Реакција Томислава Брзаковића на коментаре

ПОШТОВАНА ГОСПОДО - коментатори

Податке које сам објавио у причи „СЕДАМ ДЕЦЕНИЈА ЗЕЛЕНИХ“, нисам их ја измислио и да се фигуративно изразим, „истресао из рукава“ и нису од јуче. То су подаци које сам објавио пре 10 година, када је ФК“Јастребац“, 2006 уместо 2005 у пролеће, прославио 6о година свог рада и постојања. Тада сам у име Организационог одбора, у коме су били људи свих профила, написао Брошуру - „ШЕСТ ДЕЦЕНИЈА ЗЕЛЕНИХ“, на основу података у писаној форми, које су ми управо они дали. Одакле су те податаке прибавили и како, нисам се упуштао. Да ли су били тачни или не и у то се нисам упуштао. Једноставно сам сео и почео да пишем историју о Клубу од оснивања 1945 до 2005. Када сам срочио причу, текст са свим подацима пре него је дат на штампање, доставио сам им на увид. Нико, ама баш нико од њих није ставио ни једну примедбу, ни писмено ни усмено.

Када је Брошура одштампана, сваком од гостију је дат по један примерак. Од стотинак колико их је било на прослави, уместо критике да сам направио неку инкриминацију (нетачни подаци), јавно сам похваљен што сам на само осам страна Брошуре, успео да уз илустрацију са неколико фотографија фудбалера и чланова Управног одбора, из тог периода, испишем историју Клуба. Дубоко сам убеђен да је неком од ових критичара, упао у руке бар један примерак Брошуре, са истим подацима које сам и сада објавио. Тада се нико није огласио да је направљена инкриминација у тексту. На основу истих података 2.  марта 2006. године, у Народним новинама, објавио сам репортажу: “НЕКИ НОВИ КЛИНЦИ“ и тада није било никаквих коментара. То је за мене била велика сатисфакција, јер сам успео нешто добро да урадим за Клуб, чије сам и ја боје крајем шесдесетих година бранио. Тачније 1959/60. године био сам голман. Својим бравурама подсећао сам навијаче и саиграче, на тада познатог голмана загребачког Динама, Бранка Краља. Па су и мене прозвали "Тома Краљ", како ме и данас неки од пријатеља када се сретнемо тако ословљавају.

ДРВЉЕ И КАМЕЊЕ
После 10 година дошао је нови јубилеј ФК “Јастрепца“. И ваљало је опет нешто написати о том јубилеју, јер су у међувремену, стасали неки нови клинци, да бар колико толико сазнају нешто више како је било пре а како је сада. Наравно мени није преостало ништа друго, него да као једини хроничар из алексиначког Поморавља, поново напишем причу „СЕДАМ ДЕЦЕНИЈА ЗЕЛЕНИХ“, која је објављена 9.11.2015.на сајту Алексинац.нет. Уствари, ја сам само обновио причу од пре 10 година, којој нисам имао ништа да одузмем од онога што је тада објављено, али сам додао нове детаље. Наиме у години јубилеја, уместо да напишем колико је Клуб напредовао, ја сам писао о његовом посрнућу, јер је мало фалило да се угаси тотално, што су то неки и прижељкивали. Захваљујући Зорану Маричићу, новом председнику то се није десило. И када је прича угледала светлост дана, одједном поједини сваљују дрвље и камење на мене као творца приче и то врло погрдним речима, што ја то не заслужујем. Ако ништа друго, требали сте да испоштујете моје године (80), а још увек пишем из нашег краја, остављајући траг за генерације које долазе.После мене неће имати ко да пише.

Да ја вас нешто отворено питам, а волео би да ми истим путем одговорите: Када сте задњи пут прочитали на Алексинац.нет.Фејсбуку у Народним новинама, или другим листовима о неком фудбалском клубу, са територије коју покрива ФСО Алексинац, има их укупно 22, да је и када прославио свој јубилеј. Уместо да упутите речи хвале, што неко још увек напише по коју реч о „Јастрепцу“, други клубови немају то задовољство, ви блатите не само мене већ и Зорана Маричића.

ЈАВНИ ПОЗИВ
Један од коментатора под шифром Тешичанин, каже: Гавгај и гн. Брзаковић (хвала му на комплименту), хоће нешто да сакрију, помињући 1936.годину. Драга господо, ако и даље тврдите да је било грешака, Зоран МАРИЧИЋ, вас овим путем ЈАВНО ПОЗИВА, да са вашим подацима народски речено „црно на бело“, дођете у Управу клуба и презентујете их нама. Ако сте у праву, биће све океј, јер ћу ја по Закону о штампи, да се јавно извиним читаоцима Алексинац.нет да је дошло до грешке и да ми Закон дозвољава право на исправку, што ћу и учинити. Истовремено ово ће ми бити наук, да убудуће једног од вас, ангажујем за саветника, како више неби долазило до грешака у оваквим и сличним ситуацијама, пошто ја нисам учен човек.

Хвала вам на увредљивим критикама које сте ми упутили.

Томислав БРЗАКОВИЋ, новинар у пензији.

Коментара: 6


# фудбал Тешица Томислав Брзаковић Јастребац ФК Тешица
@



 

▲ ▼ [+][-]


  • (+1) (-0)

    oli 13.11.2015.
    Čika Tomo vama čast i poštovanje, takođje i Zoranu Maričiću koga lično poznajem i cenim i znam da je mnogo učinio oko stabiliacije kluba i ljudi iz Tešice trebaju biti zahvalni. Međutim, u tekstu se provukla tvrdnja oko baraža za popunu Druge savezne lige 1955 godine, a to apsolutno nije tačno. Takođe je sporno i to kada je klub osnovan, međutim ja ne želim da ulaztim u taj problem jer za to nemam sigurne dokaze. Postoji tekst u monografiji Vek fudbala u Aleksincu koju je pisao gospodin Zoran Stevanović i tu piše da je klub osnovan 1936 godine pod imenom Tešica, a osnovali su ga omladinci Sokolske čete iz Tešice (takođe isto piše i u monografijama žitkovačke Morave i Topličanina, kao i u predratnom izvodu iz loptačkog saveza Niša). FK Jastrebac želim sve najbolje u daljem takmičenju, a što se tiče istorije bilo kog kluba trebalo bi pisati samo istinito i tačno...toliko od mene.

  • (+2) (-0)

    tesicanin 13.11.2015.
    Vidi se kakvi ste vi ljudi...''ubududuće pozvaćete nekog od nas kao savetnika''. Čemu ovo ??? Lepo su ljudi dokumentovali da pojedine tvrdnje iz teksta nisu na svom mestu i što se ljutite ??? Gospodine Brzakoviću vi kao prekaljeni novinar morali bi da znate istinu o vašem (našem) FK Jastrebac, a ne da dozvolite da vam svako priča sve i svašta, a vi to objavljujete javno. Danas postoje razni forumi gde sudeluju razni ljudi, statističari iz sfere sporta koji imaju skoro sve podatke i tačno znaju da Jastrebac NIKADA nije igrao kvalifikacije za Drugu saveznu ligu. Jedan komentator vam je to i dokazao i prikazao upravo tu spornu 1955 godinu, ali gospodin Maričić traži crno na belo...Razni pisci monografija i sportski analitičari koji su proveli dane u raznnim novinskim kućama (Narodne novine, Sport, Žurnal...pronašli su podatak o godini osnivanja, ali i to nije istina po vama. Jedino je istina što neko nekada ispričao, a gde je vama gospodine Maričiću crno na belo...pokažite da vidimo...Zatim i oko osamdesetih godine je neistna, sve one gradove navedene u tekstu iz kojih su fudbalski klubovi nisu igrali u Regionalnoj ligi već u Niškoj zoni sa Napretkom, a Jastrebac se tu ne pominje i nema ga u arhivama. I šteta je što Vas prozivam, ali netreba preuveličavati i izmišljati, klub se voli pa maka vekovima igrao u najnižoj ligi...Poštovanje gospodo.

  • (+2) (-0)

    Mors 13.11.2015.
    Poštujem vaše godine rada gospodine Brzakoviću, ali po zakonu o štampi morali bi javno da se izvinete za napisanu grešku koju ste izneli u tekstu, a to je upravo 1955 godina i navodni meč sa Lubnicom. To NIJE TAČNO i dokazao sam vam, a gospodin Maričić ako neveruje neka uzme glasnik iz 1955 godine i neka prelista... Prosto, uzmite monografiju Vek fudbala u Aleksincu i videćete da je FK Jastrebac od sezone 1952 igrao u poslednjoj ligi Aleksinačka zona sa aleksinačkim Napretkom, Rudarom sa Al. Rudnika, Moravom iz Žitkovca, Ozrenom iz Sokobanje itd. Te sezone Napredak je bio prvi i plasirao se u viši rang tj. u Niški fudbalski podsavez i tamo ostao sve do 1961 godine. Za sve vreme igranja u podsavezu Jastrebac ni jedne sezone nije bio član te lige što znači da je ostao u onoj poslednjoj ligi. Tako da je to dokumentovao moj kolega autor monografije Zoran Stevanović, a podaci su Narodne novine i zapisnici sa godišnjih skupština Niškog podsaveza. Inače posedujem preko 1000 monografija, časopisa, albuma i godišnjake iz fudbalskih prvenstava Jugoslavije i odgovorno tvrdim da NIKADA Lubnica nije igrala nikakvu baraž utakmicu sa Jastrebcem. I još jednom na uvid gospodinu Maričiću...1954/55
    1. RANG - 1. Savezna liga
    2. RANG - 2. Savezna liga
    3. RANG - Republička prvenstva
    u Srbiji su bili Severna i Južna srpska liga
    u Južnoj pobedio je Radnički KG ispred Niškog, Timoka, Sloge iz Kra.jeva itd
    4. RANG su bile podsavezne lige
    u Srbiji ih je bilo 14
    u Niškom podsavezu je bio prvak Dubočica iz Leskovca ispred Trgovačkog iz Niša
    Hajduk Veljka iz Negotina i Želje iz Niša
    ...
    itd
    što implica
    da je Jastrebac iz Tešice igrao u 6. rangu
    u grupnim ligama Podsaveza (sreskim centrima)
    54/55 Radnički Lubnica igra u Zonskoj ligi (Zaječar) Niškog podsaveza
    zauzima zadnje mesto među 5 timova
    55/56 isto igra u toj ligi i zauzima 3 mesto od 6 timova

  • (+2) (-0)

    tesicanin 14.11.2015.
    To što ste pisali pre 10 godina i što je izašlo u Narodnim novinama nije moglo da se replicira kao danas. Sada postoji internet i ružno je da mlađe generacije uče totalno pogrešnu istoriju. A što kažete da za druge klubove nije pisano i to nije tačno...koliko je samo o Napretku pisano, zatim o Moravi brdo članaka je napisano, monografije, brošure, informatori i Žitkovčani imaju možda i najverodostojniju dokumentaciju i u slici i u tekstu, što nažalost mi nemamo.Ja nisam bio na toj proslavi nisam video tu brošuru o FK Jastrebac, ali činjenica da su Vas gospodine Brzakoviću izmanipulisali ti koji su vam dali te netačne informacije. Danas sve može da se nađe, a istorija jednog kluba treba da se poštuje, a ne da se piše kome kako odgovara. Ali eto istina je izašla na videlo i tako i treba, zato gospodine Brzkoviću dobro je jer konačno možete napisati pravu istoriju zasnovanu na istinitim činjenicama. da ste vi nama živi i zdravi 100 godina i da napišete jednu dobru i ispravniu priču o Jastrebcu. Neka vam pomognu mlađe kolege iz Aleksinca (Zoran Stevanović) i Žitkovca (Dragan Ristić, Miroljub Dodić i mlađi autori) koji su radili monografije svojih klubova (odlične monografije) i poseduju hrpu dokumentacija svih klubova.

  • (+2) (-0)

    mladost tesice 14.11.2015.
    Baš je dobro što je ovo izašlo na videlo, samo neznam koliko se čita, evo još jedan primer kako netreba da se mlađe generacije uče na greškama koje je neko namerno ili nenamerno dao čika Tomi. Pa ljudi zašto da mi koji volimo fudbal vekovima živimo u zabludi. Čika Tomo nije strašno izviniti se za nenamerno napravljenu grešku i krenuti u nove pobede i pisanje prave i istinite istorije. Lično sam pročitao u monografiji Napretka da je Jastrebac osnobvan 1936 godine. To treba da nam je na čast jer smo imali jedan od prvih predratnih klubova u opštini Aleksinac. Ovo za drugu ligu stvarno...čudno, kada jedan Radnički iz Niša i drugi iz Kragujevaca igrao treću ligu te godine šta dalje pričati o Jastrebcu. Treba to sve ispravno napisati i te brošure koje nisu tačne ispraviti, zato čika Tomo ispravite ovu grešku koju su ljudi dokazali i napravite jednu fantastičnu priču o našem klubu koji je 2009 igrao u Niškoj zoni i tako ostvario jedan od najvećih uspeha u svojoj skromnoj i dugoj istoriji. Još jednom ISTINA NA VIDELO.

  • (+1) (-0)

    sportski novinar 14.11.2015.
    Да ја вас нешто отворено питам, а волео би да ми истим путем одговорите: Када сте задњи пут прочитали на Алексинац.нет.Фејсбуку у Народним новинама, или другим листовима о неком фудбалском клубу, са територије коју покрива ФСО Алексинац, има их укупно 22, да је и када прославио свој јубилеј. Уместо да упутите речи хвале, што неко још увек напише по коју реч о „Јастрепцу“, други клубови немају то задовољство, ви блатите не само мене већ и Зорана Маричића... Niko vas gospodine Brzakoviću ne blati, ali vidi se da ste dosta neupućeni. Prvo kažete da niko od 22 klubova sa teritorije Aleksinca nije proslavio jubilej , to nije tačno. Morava iz Žitkovca je svake pete godine slavila jubilej i to je propraćeno i televizijom (Alt TV i SOS, kao i Sportski žurnal, Sport) Jednom su padobranci Aero kluba Niš skokom iz aviona donel zastavu kluba i loptu. Takođe za osamdeset godina gostovala je Jagodina i sve to je propraćeno medijski.
    Drugo izdate su monografije Napretka, Morave, a izdat je i album fotografija FK Morava. Toliko samo da znate. A što se tiče ovoga što ste napisali ljutite se bez potrebe. Zašto se ne upitate zbog čega vas niko nije opomenuo o onome što ste pisali o igračima koji su proslavili Jastrebac. Pa zato jer ste napisali istinu i svaka vam čast, ali ove greške oko baraža (druga liga), osnivanja kluba (precizna godina 1936 ili 1945 ???), regionalne lige (navedeni klubovi i gradovi koji osamdesetih nisu igrali sa Jastrepcem) jednostavno nemogu da prođu jer su totalna neistina. Mladima treba prezentovati istinu, a ne da se uči nešto što nema blage veze sa istinom. I zto gospodine Brzakoviću napišite vi novu brošuru i novi tekst koji će se svakako čitati. Vama želim da doživite 100 godina, a FK Jastrebac da se vrati u ligi Nišavskog okruga


[ Додај коментар ]