Aleksinačke vesti - novosti Aleksinac
Pretraga
cirilica | latinica

Reakcija Tomislava Brzakovića na komentare

rss

13.11.2015. Tomislav Brzaković

Povodom komentara pojedinih čitalaca Aleksinac.net, na prilog od 9.11.2015. Redak jubilej FK “Jastrebac“ iz Tešice, kao autor teksta, izjavljujem sledeće:

Reakcija Tomislava Brzakovića na komentare

POŠTOVANA GOSPODO - komentatori

Podatke koje sam objavio u priči „SEDAM DECENIJA ZELENIH“, nisam ih ja izmislio i da se figurativno izrazim, „istresao iz rukava“ i nisu od juče. To su podaci koje sam objavio pre 10 godina, kada je FK“Jastrebac“, 2006 umesto 2005 u proleće, proslavio 6o godina svog rada i postojanja. Tada sam u ime Organizacionog odbora, u kome su bili ljudi svih profila, napisao Brošuru - „ŠEST DECENIJA ZELENIH“, na osnovu podataka u pisanoj formi, koje su mi upravo oni dali. Odakle su te podatake pribavili i kako, nisam se upuštao. Da li su bili tačni ili ne i u to se nisam upuštao. Jednostavno sam seo i počeo da pišem istoriju o Klubu od osnivanja 1945 do 2005. Kada sam sročio priču, tekst sa svim podacima pre nego je dat na štampanje, dostavio sam im na uvid. Niko, ama baš niko od njih nije stavio ni jednu primedbu, ni pismeno ni usmeno.

Kada je Brošura odštampana, svakom od gostiju je dat po jedan primerak. Od stotinak koliko ih je bilo na proslavi, umesto kritike da sam napravio neku inkriminaciju (netačni podaci), javno sam pohvaljen što sam na samo osam strana Brošure, uspeo da uz ilustraciju sa nekoliko fotografija fudbalera i članova Upravnog odbora, iz tog perioda, ispišem istoriju Kluba. Duboko sam ubeđen da je nekom od ovih kritičara, upao u ruke bar jedan primerak Brošure, sa istim podacima koje sam i sada objavio. Tada se niko nije oglasio da je napravljena inkriminacija u tekstu. Na osnovu istih podataka 2.  marta 2006. godine, u Narodnim novinama, objavio sam reportažu: “NEKI NOVI KLINCI“ i tada nije bilo nikakvih komentara. To je za mene bila velika satisfakcija, jer sam uspeo nešto dobro da uradim za Klub, čije sam i ja boje krajem šesdesetih godina branio. Tačnije 1959/60. godine bio sam golman. Svojim bravurama podsećao sam navijače i saigrače, na tada poznatog golmana zagrebačkog Dinama, Branka Kralja. Pa su i mene prozvali "Toma Kralj", kako me i danas neki od prijatelja kada se sretnemo tako oslovljavaju.

DRVLjE I KAMENjE
Posle 10 godina došao je novi jubilej FK “Jastrepca“. I valjalo je opet nešto napisati o tom jubileju, jer su u međuvremenu, stasali neki novi klinci, da bar koliko toliko saznaju nešto više kako je bilo pre a kako je sada. Naravno meni nije preostalo ništa drugo, nego da kao jedini hroničar iz aleksinačkog Pomoravlja, ponovo napišem priču „SEDAM DECENIJA ZELENIH“, koja je objavljena 9.11.2015.na sajtu Aleksinac.net. Ustvari, ja sam samo obnovio priču od pre 10 godina, kojoj nisam imao ništa da oduzmem od onoga što je tada objavljeno, ali sam dodao nove detalje. Naime u godini jubileja, umesto da napišem koliko je Klub napredovao, ja sam pisao o njegovom posrnuću, jer je malo falilo da se ugasi totalno, što su to neki i priželjkivali. Zahvaljujući Zoranu Maričiću, novom predsedniku to se nije desilo. I kada je priča ugledala svetlost dana, odjednom pojedini svaljuju drvlje i kamenje na mene kao tvorca priče i to vrlo pogrdnim rečima, što ja to ne zaslužujem. Ako ništa drugo, trebali ste da ispoštujete moje godine (80), a još uvek pišem iz našeg kraja, ostavljajući trag za generacije koje dolaze.Posle mene neće imati ko da piše.

Da ja vas nešto otvoreno pitam, a voleo bi da mi istim putem odgovorite: Kada ste zadnji put pročitali na Aleksinac.net.Fejsbuku u Narodnim novinama, ili drugim listovima o nekom fudbalskom klubu, sa teritorije koju pokriva FSO Aleksinac, ima ih ukupno 22, da je i kada proslavio svoj jubilej. Umesto da uputite reči hvale, što neko još uvek napiše po koju reč o „Jastrepcu“, drugi klubovi nemaju to zadovoljstvo, vi blatite ne samo mene već i Zorana Maričića.

JAVNI POZIV
Jedan od komentatora pod šifrom Tešičanin, kaže: Gavgaj i gn. Brzaković (hvala mu na komplimentu), hoće nešto da sakriju, pominjući 1936.godinu. Draga gospodo, ako i dalje tvrdite da je bilo grešaka, Zoran MARIČIĆ, vas ovim putem JAVNO POZIVA, da sa vašim podacima narodski rečeno „crno na belo“, dođete u Upravu kluba i prezentujete ih nama. Ako ste u pravu, biće sve okej, jer ću ja po Zakonu o štampi, da se javno izvinim čitaocima Aleksinac.net da je došlo do greške i da mi Zakon dozvoljava pravo na ispravku, što ću i učiniti. Istovremeno ovo će mi biti nauk, da ubuduće jednog od vas, angažujem za savetnika, kako više nebi dolazilo do grešaka u ovakvim i sličnim situacijama, pošto ja nisam učen čovek.

Hvala vam na uvredljivim kritikama koje ste mi uputili.

Tomislav BRZAKOVIĆ, novinar u penziji.

Komentara: 6


# fudbal Tešica Tomislav Brzaković Jastrebac FK Tešica
@



 

▲ ▼ [+][-]


  • (+1) (-0)

    oli 13.11.2015.
    Čika Tomo vama čast i poštovanje, takođje i Zoranu Maričiću koga lično poznajem i cenim i znam da je mnogo učinio oko stabiliacije kluba i ljudi iz Tešice trebaju biti zahvalni. Međutim, u tekstu se provukla tvrdnja oko baraža za popunu Druge savezne lige 1955 godine, a to apsolutno nije tačno. Takođe je sporno i to kada je klub osnovan, međutim ja ne želim da ulaztim u taj problem jer za to nemam sigurne dokaze. Postoji tekst u monografiji Vek fudbala u Aleksincu koju je pisao gospodin Zoran Stevanović i tu piše da je klub osnovan 1936 godine pod imenom Tešica, a osnovali su ga omladinci Sokolske čete iz Tešice (takođe isto piše i u monografijama žitkovačke Morave i Topličanina, kao i u predratnom izvodu iz loptačkog saveza Niša). FK Jastrebac želim sve najbolje u daljem takmičenju, a što se tiče istorije bilo kog kluba trebalo bi pisati samo istinito i tačno...toliko od mene.

  • (+2) (-0)

    tesicanin 13.11.2015.
    Vidi se kakvi ste vi ljudi...''ubududuće pozvaćete nekog od nas kao savetnika''. Čemu ovo ??? Lepo su ljudi dokumentovali da pojedine tvrdnje iz teksta nisu na svom mestu i što se ljutite ??? Gospodine Brzakoviću vi kao prekaljeni novinar morali bi da znate istinu o vašem (našem) FK Jastrebac, a ne da dozvolite da vam svako priča sve i svašta, a vi to objavljujete javno. Danas postoje razni forumi gde sudeluju razni ljudi, statističari iz sfere sporta koji imaju skoro sve podatke i tačno znaju da Jastrebac NIKADA nije igrao kvalifikacije za Drugu saveznu ligu. Jedan komentator vam je to i dokazao i prikazao upravo tu spornu 1955 godinu, ali gospodin Maričić traži crno na belo...Razni pisci monografija i sportski analitičari koji su proveli dane u raznnim novinskim kućama (Narodne novine, Sport, Žurnal...pronašli su podatak o godini osnivanja, ali i to nije istina po vama. Jedino je istina što neko nekada ispričao, a gde je vama gospodine Maričiću crno na belo...pokažite da vidimo...Zatim i oko osamdesetih godine je neistna, sve one gradove navedene u tekstu iz kojih su fudbalski klubovi nisu igrali u Regionalnoj ligi već u Niškoj zoni sa Napretkom, a Jastrebac se tu ne pominje i nema ga u arhivama. I šteta je što Vas prozivam, ali netreba preuveličavati i izmišljati, klub se voli pa maka vekovima igrao u najnižoj ligi...Poštovanje gospodo.

  • (+2) (-0)

    Mors 13.11.2015.
    Poštujem vaše godine rada gospodine Brzakoviću, ali po zakonu o štampi morali bi javno da se izvinete za napisanu grešku koju ste izneli u tekstu, a to je upravo 1955 godina i navodni meč sa Lubnicom. To NIJE TAČNO i dokazao sam vam, a gospodin Maričić ako neveruje neka uzme glasnik iz 1955 godine i neka prelista... Prosto, uzmite monografiju Vek fudbala u Aleksincu i videćete da je FK Jastrebac od sezone 1952 igrao u poslednjoj ligi Aleksinačka zona sa aleksinačkim Napretkom, Rudarom sa Al. Rudnika, Moravom iz Žitkovca, Ozrenom iz Sokobanje itd. Te sezone Napredak je bio prvi i plasirao se u viši rang tj. u Niški fudbalski podsavez i tamo ostao sve do 1961 godine. Za sve vreme igranja u podsavezu Jastrebac ni jedne sezone nije bio član te lige što znači da je ostao u onoj poslednjoj ligi. Tako da je to dokumentovao moj kolega autor monografije Zoran Stevanović, a podaci su Narodne novine i zapisnici sa godišnjih skupština Niškog podsaveza. Inače posedujem preko 1000 monografija, časopisa, albuma i godišnjake iz fudbalskih prvenstava Jugoslavije i odgovorno tvrdim da NIKADA Lubnica nije igrala nikakvu baraž utakmicu sa Jastrebcem. I još jednom na uvid gospodinu Maričiću...1954/55
    1. RANG - 1. Savezna liga
    2. RANG - 2. Savezna liga
    3. RANG - Republička prvenstva
    u Srbiji su bili Severna i Južna srpska liga
    u Južnoj pobedio je Radnički KG ispred Niškog, Timoka, Sloge iz Kra.jeva itd
    4. RANG su bile podsavezne lige
    u Srbiji ih je bilo 14
    u Niškom podsavezu je bio prvak Dubočica iz Leskovca ispred Trgovačkog iz Niša
    Hajduk Veljka iz Negotina i Želje iz Niša
    ...
    itd
    što implica
    da je Jastrebac iz Tešice igrao u 6. rangu
    u grupnim ligama Podsaveza (sreskim centrima)
    54/55 Radnički Lubnica igra u Zonskoj ligi (Zaječar) Niškog podsaveza
    zauzima zadnje mesto među 5 timova
    55/56 isto igra u toj ligi i zauzima 3 mesto od 6 timova

  • (+2) (-0)

    tesicanin 14.11.2015.
    To što ste pisali pre 10 godina i što je izašlo u Narodnim novinama nije moglo da se replicira kao danas. Sada postoji internet i ružno je da mlađe generacije uče totalno pogrešnu istoriju. A što kažete da za druge klubove nije pisano i to nije tačno...koliko je samo o Napretku pisano, zatim o Moravi brdo članaka je napisano, monografije, brošure, informatori i Žitkovčani imaju možda i najverodostojniju dokumentaciju i u slici i u tekstu, što nažalost mi nemamo.Ja nisam bio na toj proslavi nisam video tu brošuru o FK Jastrebac, ali činjenica da su Vas gospodine Brzakoviću izmanipulisali ti koji su vam dali te netačne informacije. Danas sve može da se nađe, a istorija jednog kluba treba da se poštuje, a ne da se piše kome kako odgovara. Ali eto istina je izašla na videlo i tako i treba, zato gospodine Brzkoviću dobro je jer konačno možete napisati pravu istoriju zasnovanu na istinitim činjenicama. da ste vi nama živi i zdravi 100 godina i da napišete jednu dobru i ispravniu priču o Jastrebcu. Neka vam pomognu mlađe kolege iz Aleksinca (Zoran Stevanović) i Žitkovca (Dragan Ristić, Miroljub Dodić i mlađi autori) koji su radili monografije svojih klubova (odlične monografije) i poseduju hrpu dokumentacija svih klubova.

  • (+2) (-0)

    mladost tesice 14.11.2015.
    Baš je dobro što je ovo izašlo na videlo, samo neznam koliko se čita, evo još jedan primer kako netreba da se mlađe generacije uče na greškama koje je neko namerno ili nenamerno dao čika Tomi. Pa ljudi zašto da mi koji volimo fudbal vekovima živimo u zabludi. Čika Tomo nije strašno izviniti se za nenamerno napravljenu grešku i krenuti u nove pobede i pisanje prave i istinite istorije. Lično sam pročitao u monografiji Napretka da je Jastrebac osnobvan 1936 godine. To treba da nam je na čast jer smo imali jedan od prvih predratnih klubova u opštini Aleksinac. Ovo za drugu ligu stvarno...čudno, kada jedan Radnički iz Niša i drugi iz Kragujevaca igrao treću ligu te godine šta dalje pričati o Jastrebcu. Treba to sve ispravno napisati i te brošure koje nisu tačne ispraviti, zato čika Tomo ispravite ovu grešku koju su ljudi dokazali i napravite jednu fantastičnu priču o našem klubu koji je 2009 igrao u Niškoj zoni i tako ostvario jedan od najvećih uspeha u svojoj skromnoj i dugoj istoriji. Još jednom ISTINA NA VIDELO.

  • (+1) (-0)

    sportski novinar 14.11.2015.
    Da ja vas nešto otvoreno pitam, a voleo bi da mi istim putem odgovorite: Kada ste zadnji put pročitali na Aleksinac.net.Fejsbuku u Narodnim novinama, ili drugim listovima o nekom fudbalskom klubu, sa teritorije koju pokriva FSO Aleksinac, ima ih ukupno 22, da je i kada proslavio svoj jubilej. Umesto da uputite reči hvale, što neko još uvek napiše po koju reč o „Jastrepcu“, drugi klubovi nemaju to zadovoljstvo, vi blatite ne samo mene već i Zorana Maričića... Niko vas gospodine Brzakoviću ne blati, ali vidi se da ste dosta neupućeni. Prvo kažete da niko od 22 klubova sa teritorije Aleksinca nije proslavio jubilej , to nije tačno. Morava iz Žitkovca je svake pete godine slavila jubilej i to je propraćeno i televizijom (Alt TV i SOS, kao i Sportski žurnal, Sport) Jednom su padobranci Aero kluba Niš skokom iz aviona donel zastavu kluba i loptu. Takođe za osamdeset godina gostovala je Jagodina i sve to je propraćeno medijski.
    Drugo izdate su monografije Napretka, Morave, a izdat je i album fotografija FK Morava. Toliko samo da znate. A što se tiče ovoga što ste napisali ljutite se bez potrebe. Zašto se ne upitate zbog čega vas niko nije opomenuo o onome što ste pisali o igračima koji su proslavili Jastrebac. Pa zato jer ste napisali istinu i svaka vam čast, ali ove greške oko baraža (druga liga), osnivanja kluba (precizna godina 1936 ili 1945 ???), regionalne lige (navedeni klubovi i gradovi koji osamdesetih nisu igrali sa Jastrepcem) jednostavno nemogu da prođu jer su totalna neistina. Mladima treba prezentovati istinu, a ne da se uči nešto što nema blage veze sa istinom. I zto gospodine Brzakoviću napišite vi novu brošuru i novi tekst koji će se svakako čitati. Vama želim da doživite 100 godina, a FK Jastrebac da se vrati u ligi Nišavskog okruga


[ Dodaj komentar ]