Aleksinačke vesti - novosti Aleksinac
Search
cirilica | latinica

Televizija dobila frekvenciju, radio na čekanju

rss

24.11.2007. Z. Miladinović

Posle 40 godina postojanja započela privatizacija aleksinačke "Reči radnika"

Alt televizija iz Aleksinca ovih dana dobila je lokalnu frekvenciju, a očekuje se da istu dozvolu za emitovanje programa dobije i Alt radio, koji je sastavni deo Alt kanala. Odluka Republičke radiodifuzne agencije o dodeli ove frekfencije stigla je na početku privatizacije ove medijske kuće, koja je godinama bila na opštinskom budžetu.


Javno preduzeće "Reč radnika" začeto je 60-ih godina formiranjem fabričkog lista "Reč rudara". Klub samoupravljača je 1967. godine formalno osnovao aleksinačke novine "Reč radnika". One su 1990. godine prerasle u novinsko-izdavačku ustanovu čiji je osnivač opština Aleksinac. Kasnije joj je "pridodat" Alt kanal, odnosno radio i televizija.

- Ušli smo u proces aukcijske privatizacije, koja se ubrzano priprema. Nisam siguran da je to dobro rešenje, nije svaka privatizacija obavezno dobra, ne treba u takav proces ići po svaku cenu. Naš novi vlasnik mogla bi da postane neka politička stranka, ili "neznalica" kojoj nije stalo do medija, jer, kako se to obično kaže, danas svako ima pare. Do sada smo bili "društveni", pod kontrolom opštine, ali smo se trudili da ostanemo profesionalni, tako da smo na poslednjoj sednici Skupštine opštine dobili pohvale i od vlasti i od opozicije. Zadržavanje tog statusa, koji je, po mom mišljenju, najbolji za našu kuću, ne bi ni ubuduće mogao da ugrozi našu profesionalnost, ako ni zbog čega drugog, ono zato što su danas na vlasti koalicije, odnosno više stranaka, a ne jedan centar moći. Uostalom, i ja sam nestranačka ličnost - kaže Slobodan Jovanović, direktor javnog preduzeća "Reč radnika", koje se bavi novinsko-izdavačkom, radiodifiznom i televizijskom delatnošću, tako da osim Alt televizije i radija formalno ima i novine "Reč radnika" (koje ne izlaze). Jovanović takođe ocenjuje da bi privatizacija mogla da ugrozi sveobuhvatno informisanje, posebno o kulturnim događanjima u opštini, za koje budući vlasnik ne bi morao da ima poseban interes. On kaže da Alt televizija, na primer, redovno prati dečije predstave, izložbe slika ili promocije Kluba književnika, ali da će se novi vlasnik verovatno pre opredeliti za komercijalne priloge nego za kulturu u kojoj, po pravilu, nema para. Šteta po gradski život biće utoliko veća, kaže, ukoliko se zna da je Alt televizija jedina televizijska kuća u Aleksincu.

On još kaže da će opštinsko javno preduzeće "Reč radnika" na aukciji moći da se kupi "za male pare", jer nema svoju imovinu (osim tehnike). - Nisam siguran da će se na pravi način vrednovati naš najveći kapital - nekoliko miliona stranica lista "Reč radnika", na kojima je zabeležena istorija Aleksinca, ali i naši ljudi, koji su uvek najveće bogatstvo - kaže, dodajući da kuća ima 35 zaposlenih, a da Alt televizija pokriva 80 odsto Aleksinca i njegove okoline.

http://www.danas.co.yu/20071124/vojvodina1.html#7

Komentara: 0


# opština Reč radnika
@



 

[ Dodaj komentar ]


Budite obavešteni

Dozvoljavam da mi ovaj portal dostavlja obaveštenja o najnovijim vestima