Aleksinačke vesti - novosti Aleksinac
cirilica | latinica

Džinovska ozonska rupa se najzad smanjuje

04.11.2017. Tanjug

Iz američke svemirske agencije NASA stigla je retko dobra klimatska vest, a to je da se džinovska rupa u Zemljinom ozonskom omotaču smanjuje i najmanja je od 1988. godine.

Foto Piksabej

Ove godine rupa je bila najveća u septembru, kada je bila široka oko 20 miliona kvadratnih kilometara, što je dva i po puta veća površina od Sjedinjenih Država, preneo je „Vašington post”.

Tada je, ipak, bila za 3 miliona kvadratnih kilometara manja od prošle godine, a od tada se još smanjila. Ova dobra vest pojavljuje se 30 godina nakon što je otkrivena ozonska rupa, čije otkriće je dovelo do Montrealskog protokola 1987.

Vremenski uslovi u stratosferi zaslužni su za ovo smanjenje ozonske rupe, a oni su topliiji nego ikad. Naučnici navode da topao vazduh odbija hemikalije poput hlora i broma koje uništavaju ozonski omotač.

Vremenski uslovi iznad Antarktika bili su slabiji, što je dovelo do toplijih temperature koje su usporile gubitak ozona. Pol Njumen, šef naučnog tima za Zemlju u NASA-inom Centru za svemirske letove Godard u Grinbeltu u Merilendu kaže da je to poput uragana - nekih godina ima malo onih koji dođu do obale a ovo je godina u kojoj vremenski uslovi dovode do poboljšanja formacije ozona.

Uništenje ozonskog omotača uglavnom se odvija iznad Antarktika i posebno ugrožava stanovnike južne hemisfere. Ozon, bezbojni gas, štiti Zemlju od štetnog ultraljubičastog zračenja koje uzrokuje rak kože, ometa rast biljaka i drugo, podsećaju naučnici.

Komentara: 4

# ekologija Vašington NASA ozon
@

▲ ▼ [+][-]

• (+) (-14)

vesna 04.11.2017.
    Ono sto vidim u Aleksincu sve ide na bolje. Sve ulice su asvaltirane, u opstini je sve vise ljubaznih radnika, a u gradu je sve manja nezaposlenos. Zato treba biti realan ova vlas zaista vredi.

• (+2) (-13)

radisa m 04.11.2017.
    Cinjenica je da Vucic mnogo trci - to se sve prenosi sa vrha drzave i na opstinu. Nasi opstinari trebaju samo ispratiti sve i stvoriti uslove za potencijalne investitore. Verujem da ce se sve kretati iz godine u godinu na bolje, samo da ostane mir u Srbiji.

• (+13) (-1)

Perkan 05.11.2017.
    Crna rupa je nastala u Aleksincu i preti da nas sve proguta.
    Zato i niste primetili da je Vučić obećao sve što je ispunio.
    Pogledajte projekat za navodnjavanje koje je najavio pre par godina, posle toga ni reči o tome.

• (+3) (-1)

Zoran 07.11.2017.
    Draga Vesna, zahvaljući predsedniku Vučiću i ozonska rupa se smanjuje, samo se rupa u tvojoj glavi povećava.

[ Dodaj komentar ]