Алексиначке вести - новости Алексинац
Претрага
cirilica | latinica

Колумна Драгана Весића: "Створио сам га да буде духован у телу, а он постаде телесан и у духу"

rss

20.05.2019. Драган Весић

"Створио сам га да буде духован у телу, а он постаде телесан и у духу" - Bossuet (мора да је мислио на кориснике социјалних мрежа, прим. аут.)

Колумна Драгана Весића: "Створио сам га да буде духован у телу, а он постаде телесан и у духу"

Ви не можете од површног човека направити интелектуалца  - он неће читати класике него Нови почетак, Жувелу (ако сам добро запамтио) и неку врсту упутства: како постати срећан или ће вам, на фејсу, просто дати тих 10-20 правила срећног живота. То је, наравно, за идиоте. Они не само да неће читати класике него ни колумне - све што није селфи, фотошопирана слика, разголићена жена којој ће паћеници рећи да је најзгоднија и преслатка, па макар била и ружна - то ћете наћи на друштвеним мрежама. Оне зато и постоје: за голишаве фотке, селфије, напућене усне и породичне фотографије. Још кад видим једно двадесет коментара испод објаве - све сами смајлови, пољупци и срца: јасно ми је да су се баш садржајно изразговарали једино што ја ништа не разумем.

Зашто ово пишем? Па неко је добронамерно рекао, кад сам писао колумну за Алексинац.нет о необичним и обичним људима (моја парафраза-интерпретација Раскољњикова) ма супер је, него неће нико ово да чита? Па неће ови које сам поменуо у првом пасусу: постоје реципијенти, циљна група, мања или већа, којој се обраћате док пишете. Не волим нове медије? Генрално не, али не спорим њихов значај. Појавом друштвених мрежа није дошао дан када ће сви писати поезију (Миљковић) него када ће сви постати новинари. Фејсбук, инстаграм, твитер, линкдин... принцип је исти, остало су нијансе - песник је лепо то рекао - површни су дочекали својих пет минута.

Дакле на фејсу (најпопуларнија посељачена социјална мрежа у Срба) не пролазе филозофске цртице - које неки из позитивног ината пишу ругајући се Фејсбуку - него горепоменуте бљувотине. Ево неколико примера шта на социјалним мрежама нећете писати осим ако се не спрдате и није вас брига за лајкове. Дакле, ево неколико објава које филозофија друштвених мрежа не трпи (сад, можете то радити намерно баш зато што не трпи: не само фб профили него ни странице и групе... није мување ни завођење.ком, јбт!)...

...МОРАЛНИ РАНИСАН
Кад дође до великих промена не опстају најпаметнији ни најбољи него они који се најбоље прилагоде - каже Дарвин, и то јесте најзначајнији закон еволуције, који нема везе са удвориштвом. Ето, сада је дошло такво време где све има цену, а ништа нема вредност. Све је обезвређено, некима то одговара, а оно што је јуче било незамисливо и ненормално данас је замисливо и нормално. Морате то да прихватитите јер зашто би се јели и мучили себе кад ништа не можете да промените? Дон Кихот јесте веровао да је витез (у погрешно време) и био је гротескни лик, али то је литература, пародија на жанр романе, није живот. Чак ни Санчо Панса не постоји у реалном животу: ужасно сте сами ако одбијате да прихватите реалност. Да, многе ствари изазивају гадење код људи од начела, али ту ранисан не помаже, а морални не постоји. Зато слободно скувајте кафу.

ПРАВДА И ПРАВО
Ви можете узети правду у своје руке, али боље не слушајте Декарта јер ћете на*ебати - можда филозоф када је рекао: Ко трпи зло, тај га чини, није имао у виду да су правда и право два различита појма и да, веома често, оно што је правно регулисано није праведно.

КО ТЕК ОВАЈ СТАТУС ДА ЧИТА НА СОЦ. МРЕЖАМА?
ЈУНАЦИ ДОСТОЈЕВСКОГ

Основни проблем Ивана Карамоазова је што је ирационалан свет покушао да објасни на рационалан начин, то нико није покушао и у томе је генијалност Достојевскоог - отуд Ками црпе филозофију апсурда (не само Ками него и Ниче, Фројд и Јунг). Иван и Ставрогин покушавају да воле ближње, али не могу јер су ирационални и зли: "Ако Ставрогин верује, он не верује да верује, ако не верује, он не верује да не верује", Зли дуси, Достојевски. Они не негирају Бога, али сумњају у правду Творца: зашто невини испаштају, а зли бивају награђени? Може ли злочин да буде морално оправдан? Да ли је необичнима дозвољен злочин из моралних разлога? Не ради се овде о елитизму више расе - било би то банално објашњење и неразумевање Достојевског - него се ради о томе да САВЕСТ ДОПУШТА МРЖЊУ" Раскољњиков тражи снагу и моћ да би могао наставити са животом и потврдити себе као човека. Само онај који ће се усудити да, не обазирући се на цену и околности, унесе немир у постојећи ред ствари, може окарактерисати себе као биће достојно живота, односно више биће. Он излаже филозофију да виши људи господаре будућношћу, а они нижи и обични садашњошћу, додајући да обе категорије имају реално право да постоје, али им свакако предстоји рат".

П. С.

Пошто ову колумну нико неће да чита ево слика згодне пијанисткиње (Лола Астанова) па нека гледа: није порнографија, напротив. У суштини - друштвене мреже су само површност, саморекламерство и слике. Ја бирам слике.


# Фејсбук друштвене мреже Алексинац.Нет Драган Весић
@aleksinacnet @


 



Будите обавештени

Дозвољавам да ми овај портал доставља обавештења о најновијим вестима